På Ajour messen i november 2017 lancerede Logimatic det cloud-baserede vedligeholdelsessystem INEXTIA. Et nyt system, som udspringer af mange års erfaringer med søstersystemet SERTICA, og som markerer et tydeligt teknologiskifte.
Vedligehold er indenfor en længere årrække gået fra papirsystemer, Excel ark og post-its over i digitale systemer. Nu er markedet klar til endnu et skifte med cloud-baserede systemer. Louise Feld Petersen, Brand & Sales Manager hos Logimatic, fortæller: “Vi begynder at mærke, hvordan markedet er modent til et cloud-baseret system, og der er en klart stigende efterspørgsel på at outsource IT samtidig med at vedligehold digitaliseres.”
John Sloth, Projektleder & Ejer fra Adding Engineering, uddyber: “Som en industriel ingeniørvirksomhed er det spændende at følge denne teknologiske rejse, som Logimatic er på med INEXTIA. Med de nyudviklede moduler, og flere på vej, omfavner systemet utroligt bredt i forhold til den danske industri og efterspørgsel.”
Logimatic har de seneste år lanceret nye funktioner og moduler såsom Jobanmodning, Formular og Jobrelation. Inden for nær fremtid forventes et indkøbsmodul også at blive integreret i INEXTIA.
Det danske marked er klar til den teknologiske udvikling med cloud-baserede løsninger – vil resten af verden følge trop?
Den teknologiske udvikling er et vigtigt emne hos eksisterende og potentielle kunder hos Logimatic, og mange har fokus på, hvordan interne rutiner kan digitaliseres. Det faktum, at intern IT ikke er en bekymring, når der vælges et cloud-system, er et stort plus for mange virksomheder – store som små.
Heldigvis har COVID-19 ikke sat en stopper for optimering af vedligehold, og der er det seneste halve år kommet mere end 10 nye INEXTIA kunder i Danmark, som arbejder inden for en bred vifte af brancher. Det er bl.a. virksomheder som Kraftvarmeværk Thisted, PLASTIX og Naturmælk.
Louise Feld Petersen uddyber: ”Jeg ved aldrig, hvem den næste type kunde er, da vi har erfaret, at det kan være virksomheder i alle typer af brancher. De nye INEXTIA kunder har dog det til fælles, at de ser store fordele i at have et system, som de kan tilgå på farten. Herudover vægter kunderne en leverandør, som håndterer alt det IT-praktiske højt.”
Logimatic er spændt på, hvad de næste år vil bringe, og om det internationale marked også er klar til et teknologiskifte. INEXTIA er allerede oversat til engelsk, og der er også udvist interesse for andre sprog.
Lars Riisberg, CEO hos Logimatic Solutions, konkluderer: ”INEXTIA er blevet taget rigtig godt i mod på det danske marked, og vi må konkludere, at det var den rigtige beslutning at gå cloud-vejen.”
Fakta om INEXTIA
- Mobilt og cloud-baseret vedligeholdelsessystem
- Digital opgavestyring uanset hvor du befinder dig
- Fokus på brugervenlighed, nem adgang og enkelthed
- App til indsamling af dokumentation på farten
Læs mere om INEXTIA vedligeholdelsessystem →
Om Logimatic
Logimatic er virksomheden bag INEXTIA. Med sine mere end 120 medarbejdere, har Logimatic mere end 30 års global erfaring i udvikling og implementering af vedligeholdssystemerne SERTICA og INEXTIA. Løsningerne er nicheprodukter med et centralt fokus på altid at øge kundernes konkurrenceevne med optimeret vedligehold.